• ساعت : ۱۲:۲۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ 
  • کد خبر : ۲۰۳۷۵
دندانپزشک مرکز خدمات جامع سلامت نظام آباد:
دندانپزشكی پیشگیرانه، پایه و اساس مراقبت های دهان و دندان، بخصوص در دوران كودكی است

دکتر مبینا زرآبادی، دندانپزشک مرکز خدمات جامع سلامت نظام آباد از توابع شهرستان قزوین، گفت: دندانپزشکی پیشگیرانه، پایه و اساس مراقبت های دهان و دندان، بخصوص در دوران کودکی است. وی افزود که ساده ترین روش برای رعایت بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی های زودرس دندانی، مسواک زدن در کودکان است، که اگر با روش صحیح انجام شود، پوسیدگی و درد و ناراحتی را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

دکتر زرآبادی با اشاره به اینکه مراجعه به دندانپزشکی با درد و ناراحتی همراه است، گفت: اغلب کودکان خاطره ناخوشایندی از مراجعه به دندانپزشکی دارند و در نتیجه روش های صحیح مراقبت دهان و دندان را فرا نمی گیرند. وی ادامه داد که تجربه نشان داده است که کودکان دارای تجربیات مثبت دندانپزشکی با دندانپزشک، همکاری بهتری دارند؛ پس هدف ما در راستای ایجاد خاطره خوب از دندانپزشکی از روش هایی مانند: دادن جایزه است که در بحث کنترل رفتاری کودک، به آن تقویت مثبت گفته می شود.

به گفته دندانپزشک مرکز خدمات جامع سلامت نظام آباد، کودک جایزه را به عنوان دستاورد و نتیجه یادگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان می داند و استفاده از برچسب ها به عنوان یادآور در محلی که مسواک می زند، می تواند پایبندی او را به رعایت بهداشت دهان و دندان افزایش دهد، پس نهایت تلاش ما باید در راستای افزایش پایبندی کودکان به رعایت بهداشت دهان و دندان باشد، زیرا کودکان امروز، والدین فردا هستند.

 دکتر زرآبادی خاطر نشان کرد: رسالت دندانپزشکان، آگاهی بخشی به کودکان و والدین است و امیدواریم که با رعایت بهداشت و معاینه منظم دندانپزشکی، از بروز پوسیدگی های دندانی پیشگیری کنیم.

 

امتیاز :  ۴.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0