• ساعت : ۱۲:۴۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ 
  • کد خبر : ۲۰۷۷۴
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
با فرهنگ‌سازی مناسب در جهت جوانی جمعیت دربین مردم، می توان گام مؤثری برداشت

دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست قرارگاه جمعیت و با حضور اعضای قرارگاه جوانی جمعیت این مرکز با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که در این راستا می تواند مؤثر واقع شود، فرهنگ سازی مناسب و تبیین کردن جوانی جمعیت، در بین مردم است، زیرا می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب در جهت رفع دغدغه های خانواده ها در جهت جوانی جمعیت و فرزند آوری گام مؤثری برداشت.

 رئیس حوزه بهداشت شهرستان قزوین با تصریح به برگزاری جلسات متعدد قرارگاه در سطح استان و لزوم پیگیری مصوبات در سطح شهرستان ها نشان از اهمیت بسیار زیاد موضوع جمعیت می باشد گفت: کلیه همکاران باید به دور از هرگونه نگاه سیاسی و طبق دستورالعمل های ارسالی به صورت پُر رنگ به وظیفه سازمانی خود در این زمینه  عمل کنند و با مطالعه قانون  پیشنهادات و نقدهای کارشناسی خود را جهت اصلاح قانون در راستای دستیابی به اهداف اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت تمامی همکاران این حوزه نقش دارند خاطرنشان کرد: همه باید در کنار هم با همدلی و همراهی برای تحقق اهداف و برنامه‌های این قرارگاه تلاش خود را به کار گیریم. پس باید براساس سیاست گذاری و دستورالعمل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل کنیم. زیرا پیگیری و حساس سازی جوانی جمعیت، موضوعی بسیار جدی است.

دکتر مهرعلیان در ادامه به سلسله آموزش ها در خصوص جمعیت اشاره کرد و گفت:: این نوع آموزش ها در سطح استان و شهرستان پیوسته در حال انجام می باشدو جلسات هماهنگی و توجیهی متعددی در سطح فرمانداری برگزار شده است. وی تاکید کرد در این راستا در این حوزه و مراکزها سعی شود که بهداشت خانواده را پُر رنگ تر کنیم.

گفتنی است معصومه احدی زاده کارشناس باروری سالم و جوانی جمعیت این مرکز نیز درخصوص قرارگاه جوانی جمعیت و قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده توضیحاتی ارائه کرد.

یادآور می شود درپایان اعضای جلسه، ضمن هم‌اندیشی، به ارائه راهکارها و  پیشنهاداتی در خصوص جوانی جمعیت پرداختند و دیدگاهها و نقطه ‌نظرات خود را مطرح کردند.

 

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0